OT: jaka maszyna : 64-bitowa czy 32 ?? ile procków / koszta czasowe i $$

no właśnie, za chwilę zamierzam się przymierzyć
bardzo poważnie
do zakupu maszyny na przynajmniej 2-3 lata

tzn chciałbym mieć najlepiej możliwość założenia 4 procków
ale móc pracować na 1 lub 2

i teraz pytanie - czy 32-bitowe intele / amd czy 64-bitowe AMDki czy inne??

no ale właśnie, potrzeba mi taką maszynę na stację roboczą (nie server)
....taką do miksowania muzyki, filmów, edycji filmów i w ogóle takich
innych dziwnych rzeczy

jak np "komputer mówiący ślicznym modulowanym aksamitnym kobiecym głosem" - to pod robienie muzyki, ale najlepiej też w drugą stronę bo przypuszczam że jakieś oprogramowanie
do "rozpoznawania mowy ludzkiej" już jest i pewnie będzie doskonalone

a moje pytanie tyczy się kwestii, czy np paczki *deb pod architekturę 32-bitową
chodzą bez problemu na 64bitowych prockach, jak to wygląda z architekturą
wieloprocesorową etc.

sorki za długi off-topic, ale wiecie... poważna sprawa :>

aha, chciałbym się zmieścić (na początek) w 10.000 do 12.000 zeta :> ale to chyba nierealne :(

pozdrowienia,
--

Piotr Pruszczak