Router na freesco a otoczenie sieciowe?

Witam!!

Mam pewien problem - moje połączenie to siec LAN do ktorej podłączony jest mój router, ten z kolei rozdziela mi siec na 2 kompy pod WinXP. Wejscie - jedna sieciówka, wyjście dwie pozostale  ---  nie mam huba. Na routerze uruchomiony jest NAT, router stoi na freesco. Ale - uwaga, uwaga - OTOCZENIE SIECIOWE MI NIEDZIAŁA!!!!  Łeeee....   Nie widzą sie nawzajem ani te dwa kompy (moje) ani nie widze kompow w sieci lokalnej za routerem :((( Jestem lamerkiem jesli chodzi o linuksa  --  stąd freesco --- i nie mam pojecia:

ani dlaczego otoczenie mi nie dziala
ani co zrobic zeby dzialalo

Proszeee... Pomozcie mi.

PS co to jest samba? to mi pomoze? jesli tak - z czym i jak to sie je?