jak pozbyć się starych instalek

Witam
po dłuższym stosowaniu debiana doszedłem do wniosku, że szybko znika
mi powierzchnia na dysku. Wszystkie programy usuwałem jedynie
apt-get remove a powinienem jeszcze dodać dpkg --purge. Jak teraz mogę
zpurgować wszystko to co mam odinstalowane, jeśli nie pamiętam co
odinstalowałem? po prostu chciałem wyczuścić dysk z wszystkiego
co tak naprawdę nie jest potrzebne, bo jeśli będę to kiedyś instalował
to już będzie nowsza wersja i i tak będę ściągał nową paczkę.