nieczytelne fonty w gnome-terminal

witam,

debian/unstable, gnome 2.6 (ale w 2.4 było to samo). W gnome terminal fonty są słabo czytelne, najlepiej to widać jak się uruchomii mc, czy wyświetla jasny tekst na ciemnym tle. Wygląda to jak nieudany efekt antialiasingu. Oprócz tego używam multi-gnome-terminal, tam wszystko jest OK. Jak to poprawić? Aha, w ustawieniach fontów w panelu gnome już próbowałem - nic nie udało mi się wykombinować, raz, że to działa na cały gnome, dwa, że nawet przy wyłączonym antialiasingu i tak jest kiepsko.

pozdrawiam,
--
misiek
***  Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>      ***