Re: DMA error - pomocy :( - Wojciech Ziniewicz

On Thu, 24 Jun 2004 07:42:27 +0200 (CEST)
Grzegorz Szyszlo <znik@wbc.lublin.pl> wrote:

> masz calkiem nowy kernel. w starszych kernelach dyski zawsze wstawaly jako
> PIO, i za pomoca hdparm trzeba je bylo ewentualnie przestawiac w DMA.
> od ktorej stam wersji kernela jest w nim opcja do kompilacji pod
> tytulem "use dma if available", czyli jak kernel wykryje DMA to sam
> z siebie to wlacza. wystarczy wiec wylaczyc te opcje i po krzyku.
> btw. DMA to dobra sprawa bo dzieki temu dysk nie zapycha procka.
> byc moze masz nie ten typ DMA co miec powinienes.
>
> czyli na poczatek wylaczenie auto dma w kernelu (prawdopodobnie
> [...]

Dzięki serdeczne wszystkim, rozwiązałem to w ten sposób ze do rc.S/S07hdparm
na końcu dopisałem linijke wyłączającą DMA (ale nie przestawiającą w tryb PIO)
Wszystko zrobiłem za pomocą knoppixa :) Czasem się przydaje :)
W tym problem ,że rzeczywiscie mam stare dyski ,a nowsze kernele od razu
używają (U)DMA, a moja płyta główna ,że stara, nie obsługuje tego.
JEszcze raz dziekuję :)