Re: DMA error - pomocy :( - Wojciech Ziniewicz

On Wed, 23 Jun 2004, Wojciech Ziniewicz wrote:

> Sory ale musiałem korzystać z interfejsu www od znajomego bo "komputer mi się wiesza " :)
> Jądro mam 2.4.26 instalowane z img na sarge.
> Sprzęt mmx 200 60 ramu, dyski bez DMA tylko w PIO i mnie właśńie wkurza to że linux chce włączać DMA..
> Może nawet dyski mają (U)DMA ,ale płytka na pewno tego nie obsługuje. Postanowiłęm uzyc hdparm
> ale przy włączaniu niestety mi siada wszystko i jest znany błąd. Zdaje się że uzyje knoppixa i zmodyfikuje
> skrypt włączające.... ręce opadają...

masz calkiem nowy kernel. w starszych kernelach dyski zawsze wstawaly jako
PIO, i za pomoca hdparm trzeba je bylo ewentualnie przestawiac w DMA.
od ktorej stam wersji kernela jest w nim opcja do kompilacji pod
tytulem "use dma if available", czyli jak kernel wykryje DMA to sam
z siebie to wlacza. wystarczy wiec wylaczyc te opcje i po krzyku.
btw. DMA to dobra sprawa bo dzieki temu dysk nie zapycha procka.
byc moze masz nie ten typ DMA co miec powinienes.

czyli na poczatek wylaczenie auto dma w kernelu (prawdopodobnie
bedzie potrzebna rekompilacja), a potem ewentualnie ustawienie
konkretnego trybu DMA przez hdparm. btw. instalujac hdparm
mozesz zainstalowac taki smieszny skrypcik do inita, ktory
na podstawie tekstowego konfiga ustawi takie dma jakie byc powinno.
niestety nie pamietam nazwy paczki i ktory to plik do konfiga,
koledzy pomozcie. nie wiem czy ta paczka jest dostepna w woodym,
ale w sarge i to nawet w wersjach sprzed ponad pol roku jest.

znik.