Debian, aparat i hotplug

Witam

Mam cyfrówke (Olek C-740) i trochę problemów. Przeczytałem ze zrozumieniem
http://www.debianusers.pl/article.php?aid=60 ale
1. nie potrafię odpalić hotplug-a (zmieniłem wpisy w sktypcie na takie
   jak ma mój aparat ale to mi nie działa (trzeba coś jeszcze zrobić
   żeby zadziałało automagiczne podłączanie?)
2. pytanie o gphoto2, digikam & gtkam (czy jak się tam to nazywa) jak
   sobie radzicie z aparatani których nie ma na liście? (pytanie m.in. do
   Pawła - C-4000 nie jest obsługiwany przez gphoto2 więc czy go sam
   pathowałeś?)
3. mam dodatkowo czytnik kart (też USB) jak podepnę aparat to /dev/sda1
   jest montowany jako /mnt/camera a jak czytnik to /dev/sda1 montuję na
   /mnt/xd (mam to wpisane w /etc/fstab) ale co mam zrobić jakbym chciał
   podpiąć jednocześnie aparat i czynik - jak zrobić automagiczne wpisy
   w /etc/fstab albo gdzie robić to dynamicznie?

Marcin
PS Debian Woody -> Sarge kernel 2.4.26 (ręcznie kompilowany), czytnik i apaerat
mogę podmontować jako dysk (mogę dane przegrywać), cdrecord --scanbus widzi
czytnik lub aparat jako dysk SCSI, hotplug instalowany z paczki z Sarge
--
A.L.C.H.E.M.I.S.T.
Artificial Lifeform Calibrated for Hazardous Exploration /