Re: 802.11b ralink 2460 ?

On Sat, 19 Jun 2004 02:38:30 +0200
Marek <mx0@wp.pl> wrote:

> Hello debian-user-polish,
>
>   chce toto uruchomic, ale ono nie chce ;) znalazlem pakiety driverow
>   rt2400-source_1.1.0-4_all.deb i rt2400-utility_1.1.0-4_i386.deb i
>   inne, podobne w zawartosci, ale wszystkie zachowuja sie tak samo -
>   kompilacja ok, ale przy ladowaniu modulu zachowuja sie tak, jakby
>   karty nie bylo w systemie

Karta wymaga PCI 2.2 (czy jakoś tak) - np. na PII na BX-ie - nie zadziała.

U mnie działa: sarge, 2.4.26 (nie z dystrybucji), ze sterownikiem: rt2400-1.1.1-b1.tar.gz z http://rt2400.sourceforge.net/ .
Zauważyłem, że karta przyjmuje parametry iwconfig przez chwilę po załadowaniu modułu. Pomogło przeniesienie  /etc/network/if-pre-up.d/wireless-tools do /etc/network/if-up.d/ lub można napisać odpowiedni skrypt.

Mój plik interfaces wygląda mniej więcej tak (z pamięci):
auto ra0
iface ra0 inet static
	(...)
        wireless_essid moja_siec
        wireless_rate 11M
        wireless_mode Ad-Hoc
        wireless_nick komp1
        wireless_channel 6

Nie mam w tej chwili dostępu do tego komputera, jeśli będziesz potrzebował dokładniejszych informacji - zgłoś się za tydzień na priv.

Powodzenia!

--
 Marcin Bis [jabber:marcin.bis@jabber.wp.pl]

--