Icewm + term-dlugie

Mam takie dwa pytanka. Zainstalowałem sobie Icewma (SiD) i icepref. Ekran chodzi w 800x600 więc
zacząłem sobie zmniejszać wszelkie czcionki. Pierw za pomocą gtk-theme-switch i wersji 2 a reszte
za pomocą iceprefa. I wygląda na to że icepref nie zmienia mi czcionek (interesuje mnie przede wszystkim
czcionka w tytule okna i w pasku na dole i menu) Wszystkie są strasznie duże. Oceniam że mniej wiecej 15
 albo 12.. trudno powiedzieć. Czy istnieje jakieś uniwersalne narzędzie do zarządzania czcionkami w gtk/
gtk2 i icewm ?

Drugie...
Ręce mi juz opadają. Mam zainstalowane Eterm i rxvt. Problem w tym ,że po naciśnieciu "tab" nic sie nie dzieje.
Normalnie jak pisalem "mpl" (tab) -f (tab) d(tab) to wynik był taki "mplayer -framedrop" a teraz tylko mplayer.
Albo apt-get . Normalnie zeby usunąc dajmy na to libgtk2.0-dev pisze się : apt-get re (tab) libgtk2. (tab)
lub zeby cos zainstlowac - podobnie. Teraz mi żaden terminal nie dokończa tego co pisze. WR..
Pewnie trzeba cos dopisać w .bashrc albo jakies console-cośtam doinstalować ,ale nie mam zielonego
pojęcia jakiej frazy w goglu szukac nawet.

Będe wdzięczny za odpowiedź. Szczególnie na 2 pytanie bo tego się nie da znieść... :)