Re: Sid ?

On Tue, 15 Jun 2004, /Wojciech Ziniewicz/ wrote:

> Mam pytanie. Jakie sa w zasadzie korzysci z korzystania z
> Sida. Jakie sa minusy. Wlasnie mi sie apgrejduje i zanim
> sciagnie sie te 144 mega (30 kb/s z polskiego serwa...
> ;-/) to moze ktos odpowie :)

tak jak pisali koledzy:

korzysci: najnowsze wersje softu. chociaz tak prawde mowiac
  nawet do sida programy nie trafiaja ot tak, najpierw sa
  w eksperimental, i jak tam przejda testy to trafiaja do sida.
  znaczaco ogranicza to ilosc awarii po update.

wady: dosyc czesto cos zdycha po upgrade.

osobiscie mysle ze warto zastanowic sie nad sidem.
ja sobie radze w ten sposob, ze mam duzy dysk, lub dwa dyski.
robie dyskietke ratunkowa, nawet pod dosem, na ktorej jest
loadlin oraz kernel oraz initrd jesli potrzebny,
ale mozna to oczywiscie zrobic inaczej.
instaluje linuxa dwa razy, raz to tzw. instalka serwisowa
ktora ma tylko niezbedna ilosc paczek do trybu tekstowego,
i instalka wlasciwa. odpalam instalke serwisowa po to,
aby zrobic backup instalki wlasciwej, powstaje mi
potezny *.tgz :) oczywiscie gdyby mi brakowalo miejsca,
nie archiwizowalbym danych.

przed kazdym update robie wlasnie taki backup.
jesli po update cos zdycha, wtedy wszystko
odwracam, bo mam backup :) i albo czekam,
albo jesli mi zalezy na jakims sofcie to ponownie
updateujac wybieram tylko ten soft. po sprawdzeniu
puszczam wszystko w ruch, ewentualnie zglaszam
bledy przez reportbug.

od czasu do czasu robie tez update instalki serwisowej :)
ale na serwisowke mozna dac stabilnego debiana, duzo mniej
z nim roboty, a jest calkowicie wystarczajacy.

aha. rownie dobrze taki backup mozna robic nie
instalka serwisowa, ale ..... jakims linuxem
jednodyskietkowym na kernelu 2.4.x . takim jest
np. boote, mozna go znalezc przez google
pod haslem  +linux +bootE  .
czegos takiego nie testowalem bo nie mialem potrzeby,
w kazdym razie taka dyskietka nadaje sie do ratowania
praktycznie dowolnego linuxa.

ten przepis mi sie sprawdza zarowno z sidem jak i
z sargem.
aha. w serwisowce system plikow glownej instalki
zmontowuje w sposob analogiczny, jak w glownej
z tym wyjatkiem, ze wszystko jest zmontowane
w wybranym katalogu, i domyslnie montowane jako
read only. mniejsze ryzyko ze cos sie przypadkowo
uszkodzi.

znik.