vtun i /dev/net/tun: File descriptor in bad state

Witam.

Mam problem z programem vtun i TUN/TAP.
Zaistalowalem vtuna z paczki, wrzucilem do kernela
moduly tun/tap i probowalem sie polaczyc.
Niestety strace pokazal ze nie moze znalesc urzadzenia TUN.

Oczywiscie modul wrzucony i zglasza sie w syslogu.

ale cat: /dev/net/tun: File descriptor in bad state

Co to moze byc, poniewaz to jest powodem moich problemow.
Nie moge znalesc konkretnych informacji w internecie.

Taki sam blad mam na kilku maszynach i dystrybucjach debiana.

Dal bym sobie spokuj ale vtun jest jedynym znanym mi programem z potrzebnymi mi funkcjami.

Z gory dzieki za wszelka pomoc.
pozdrawiam

Kusznier