Re: Problem z sieciowka EtherExpresPro

On Tue, 8 Jun 2004, Maciej Gasiorowski wrote:

> Witam wszystkich.
>
> Mam problem z sieciowka intela EtherExpresPro 100. Jest to zintegrowana
> sieciowka na plycie intela LX440+ (pisze z pamieci wiec moglem pomyslic
> symbole).
>
> Objaw jest taki, ze jak nie ma ruchu na interfejsie sieciowym, to jakbys
> sie wiesza. Nie przyjmuje nowych polaczen, nie odpowiada na nic. Konsola
> pracuje normalnie. Jak puszcze z tego serwera pinga, to od razu wszystko
> rusza. W logach nic nie ma.
> Puszczalem ta sieciowke na eepro100 i na e100, tak samo. Na e100 dluzej
> mija, zanim sie zwiesi (okolo godziny)

mam rozwiazanie tylko z cyklu "naprawity by obscurity",
czyli wrzuc do inita pinga, ktory w czasie nieco krotszym niz sie
karta zawiesza bedzie wysylala pingi do wlasnej podsieci na eth0,
ale nie na karte tylko to musi byc inny ip, jakikolwiek, nawet
nieistniejacy. i niech taki ping sobie po prostu gania.
w jaki sposob opakowac to skryptem? szablon skryptu masz
w /etc/init.d/skeleton  czy jakos tak.

zdaje sobie sprawe ze to bedzie jedynie zamaskowanie problemu,
i nie bedzie gwarantowalo poprawnej pracy.

sprawdz tez jeszcze jedna rzecz, czy przypadkiem nie masz ustawionego
statycznego ARP. jesli tak, to do statycznej tablicy ARP dopisz komputer
ktorym pingujesz, i odczekaj. jesli pingi pojda, to masz problem
namierzony.

btw. ja za intelami nie przepadam, zawsze mialem z nimi jakies
dziwne problemy, ktorych nigdy nie udawalo mi sie rozwiazac.
byle realtek jest o niebo lepszy.

znik.

> Zastanawia mnie to "Sleep mode is enabled" i "Receiver lock-up bug".
> Na drugim serwerze mam taka sama plyte i dziala na eepro100 bez problemu.
> eepro100-diag pokazuje, ze sleep mode tez jest wlaczone, ale nie mam
> komunikatu o lock-up bug'u.

sleep mode najprawdopodobniej oznacza tylko tyle, ze po wylaczeniu
komputera, karta pozostaje aktywna, co mozesz zobaczyc po palacej sie
diodce jesli jest wyprowadzona na zewnatrz.

> System Woody,  jadro 2.4.26 + grsecurity. Na drugim serwerze taka sama
> konfiguracja, wiec stawiam na problemy sprzetowe.

chcialem przypomniec, ze support grsecurity zostal zarzucony,
ze wzgledu na brak sponsorow :( bylo o tym na hacking.pl
i 7thguard.net .

znik.