Re: RPM kontra DEB

On Tue, Jun 08, 2004 at 07:00:11PM +0200, ajbm@o2.pl wrote:
> Wiele razy słyszałem opinie nad wyższością
> deb-ów nad rpm-ami.

Tak samo jak wiele razy ja słyszałem odwrotne ;)

> Lecz RPM-y w aktualnej wersji możliwości
> mają zbliżone do deb-ów. Również mogą być
> aktualizowane z różnych źródeł, (np. ftp, http,
> cdrom, dysk twardy),

To akurat nie ma nic wspólnego z rodzajem pakietów, a raczej
oprogramowaniem do ich zarządzania... bo sam pakiet raczej niewiele wie
o tym w jaki sposób się dostał do komputera ;)

> działa sprawdzanie zależności,
> instalowanie zależnych pakietów...

No to dość naturalne dla każdego systemu pakietów.

`apt-get install apt-file`
`apt-file update`
`apt-file list <mój ulubiony pakiet>`

pozdr,
fEnIo

--
      _      Bartosz Fenski | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40 | IRC:fEnIo
    _|_|_     32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Polska