Re: RPM kontra DEB

On Tue, 8 Jun 2004 19:00:11 +0200
ajbm@o2.pl wrote:

> Wiele razy słyszałem opinie nad wyższością
> deb-ów nad rpm-ami.
> Lecz RPM-y w aktualnej wersji możliwości
> mają zbliżone do deb-ów. Również mogą być
> aktualizowane z różnych źródeł, (np. ftp, http,
> cdrom, dysk twardy), działa sprawdzanie zależności,
> instalowanie zależnych pakietów...

To raczej 'ficzery' nakładek (apt, yum itp.), bo jeśli chodzi o deby i
rpmy to od dawna mają zbliżone możliwości.

> Jest również możliwość zobaczenia, jakie pliki
> wchodzą w skład niezainstalowanego pakietu
> bez konieczności wrzucania płytki z tym pakietem
> - sprawdzałem w kpackage.
> Często ta właściwość jest przydatna, gdy szukam
> jakiegoś pliku, a nie wiem w jakim pakiecie go znaleźć.

Zdaj się, że apt-file to robi.

Chyba 'troszkę' przegiąłeś z zawijaniem linii - okropnie wygląda twój
mail... Spokojnie możesz do siedemdziesięciukilku znaków dojechać.
Nie ustawiaj nagłówka Reply-To:, bo nie można normalnie na listę
odpowiadać.

Ech, The Bat! to rzeczywiście najgorszy mailer...

Karol
--
|     Karol Czachorowski <narel(at)fantastyka.net>      |
|     JID: narel(at)jabber.org         GG: 2786028      |