instalacja nvidii (w tym odpowiedź na poprzednie zagadki)

Witam
Wszystkie problemy z zacinaniem aplikacji naprawiłem poprzez instalację nvidii
Tyle że w tym skrypcie pojawiały się błędy, których nie potrafiłem
przeskoczyć. Nigdzie nie były opisane, na googach też żadnej konkretnej
solucji. Zrobiłem to co zwykle w takich momentach - wyłączyłem
kompa i poszedłem spać. Potem na drugi dzień zacząłem kombinować.
"Na czuja" zainstalowałem sterownik (nvidia-glx z paczki .deb - stąd to
pytanie co zrobić z .deb bo ja wciąż n00b jestem :]) ale nic to nie dało.
GLXGEARS już wogóle się nie włączał. Gdzieś przeczytałem o ustawieniu
w configu zamiast nv - nvidia. Tak też zrobiłem. Teraz jest ok - przy
starcie systemu mam ich logo, 65 000 fps gra chodzi płynnie (jedynie
lagi). Ale jest problem - readme`owa instalacja pozwala na używanie
komend nvidia-installer --update itp a ja tego nie mam. Istnieje
jakiś bezbolesny sposób, żeby zaopatrzyć system w te funkcje?