rozdzielczość w kde

Witam
Mam problem z rozdzielczością w kde. w configu wszystko jest dobrze ustawione,
nawet sprawdziłem z konppixem, a jednak rozdzielczość 1280x1024 nie działa.
Po prostu jak wejde w ustawienia to nie mam takiej rozdzielczości - maxymalna
jest 1024x768. Co w takim razie muszę zrobić? Zarówno karta, jak i monitor
obsługują tę rozdzielczość. Karte mam nvidia geforce2 - nie instalowałem
żadnych dodatkowych sterowników. Może powinienem? a może cośtam
 dpkg przekonfigurować? Jeśli tak, to co? Uprzejmie proszę o pomoc.