sarge rozdzielczość

witam
z fontami częściowo sobie poradziłem - po prostu w ustawieniach
wybrałem inne, ale estetycznie jest to brzydkie - fonty są poszarpane
niewygładzone choć jest włączony anty-aliasing. Główny problem teraz
to rozdzoelczość - w configu mam najwyższą 1280 - 1024 i taką chce mieć
ale kde wyświetla mi tylko w 1024-768 i jak wejde w display to taką wartość
mam największą. Jak mogę osiągnąć 1280-1024? Oczywiście karta mi to
obsługuje, monitor też. To tak, jakby kde nie chciał :(