Re: proftpd i wirtualki

Dnia Wed, Jun 02, 2004 at 01:33:30PM +0200, m napisal(a):
> Witajcie,

> a na samym passwd ? bardzo chcialbym unikac bazy danych.
> bo rzecz jasna protokol ftp nie ma wsparcia dla domen wirtualnych
> jest sobie user virtx_juser w passwd i ma odwzorowanie na
> juser@domena.virtx.com [poczta], natomiast ftp ? hmmm nie wiem
> jak sie za to zabrac.

Daj wpis w dns dla domeny domena.virtx.com IN A kierujący na serwer
gdzie masz ftp - wówczas user łącząc się z domena.virtx.com połączy się
z serwerem gdzie ma konto. Oczywiście zakładając że jeden serwer
obsługuje ci poczte, ftp i www - w przeciwnym wypadku mogą nastąpić
jakieś problemy.

> czytalem,
> jest tam nawet complex-virtual.conf w ktorym jest kilka
> skonfigurowanych wirtualek dla przykladu - ale na zadnej nie ma
> komendy port :( nic juz z tego nie rozumiem.

Jest, jest .
<VirtualHost jakiś.serwer.pl>

W tym miejscu możesz zawrzeć WSZYSTKIE takie same dyrektywy jak
w konfiguracji głównej - również i polecenie port.

</VirtualHost>

> zalozmy ze mam juz wirtualki skonfigurowane.
> jaki login klient ma wpisywac ? rozumiem ze demon musi stac na tylu
> portach ile jest domen ? troche to "dziwne" sie robi :(

Ja osobiście mam to porobione na IPAliasingu - kolejne wpisy eth0:0,
eth0:1 itd itd

> najlepiej byloby dla jednego IP i na jednym porcie wszystkie
> wirtualki, ale jesli dobrze zrozumialem zasade dzialania protokolu FTP
> - jest to niemozliwe. czy dobrze mysle ?

Nie możesz odpalić na tym samym ip i tym samym porcie dwóch serwerów
ftp.

> shella nikt nie ma i nie bedzie mial :]
> a wirtualek [kilka prywatnych domen, i jakies dwie firmy, poki co maja
> poczte tylko] jest kilka, trzeba im dac jakos
> dostep do swojego konta via ftp, bo "normalni" maja.

Khmmm... w tej sytuacji (o ile dobrze cie rozumiem) idealnym wyjściem
będzie dla ciebie dodanie wpisów do dns - wówczas userstwo bez problemów
będzie łączyć się z ftp.

--
Kowalski Pawel
argail(na)histeria.pl | JID:argail(at)histeria.pl