Re: proftpd i wirtualki

Witajcie,

> da się w bazie my czy psgsql na przykład

a na samym passwd ? bardzo chcialbym unikac bazy danych.
bo rzecz jasna protokol ftp nie ma wsparcia dla domen wirtualnych
jest sobie user virtx_juser w passwd i ma odwzorowanie na
juser@domena.virtx.com [poczta], natomiast ftp ? hmmm nie wiem
jak sie za to zabrac.

> -apt-get install proftpd-doc

czytalem,
jest tam nawet complex-virtual.conf w ktorym jest kilka
skonfigurowanych wirtualek dla przykladu - ale na zadnej nie ma
komendy port :( nic juz z tego nie rozumiem.

> -jest pare łądnych w google ;)

szukalem

nie moge zrozumiec idei. jak omijana jest bariera z samego protokolu
ftp ?
zalozmy ze mam juz wirtualki skonfigurowane.
jaki login klient ma wpisywac ? rozumiem ze demon musi stac na tylu
portach ile jest domen ? troche to "dziwne" sie robi :(

> Tzn nie bardzo wiem o co Ci chodzi z portami w tym przypadku
> Chcesz mieć dla virtualnych na innym porcie ftp czy jak?

najlepiej byloby dla jednego IP i na jednym porcie wszystkie
wirtualki, ale jesli dobrze zrozumialem zasade dzialania protokolu FTP
- jest to niemozliwe. czy dobrze mysle ?

> Z reszta po co sobie utrudniać virtualni mają na standardowym porcie a
> szelowi ssh chyba wystarczy? ;)

shella nikt nie ma i nie bedzie mial :]
a wirtualek [kilka prywatnych domen, i jakies dwie firmy, poki co maja
poczte tylko] jest kilka, trzeba im dac jakos
dostep do swojego konta via ftp, bo "normalni" maja.
A moze mod_tls jakos pomoze ? bo jest rowniez.

> ps. sorki ze pierwszy na priv poszedł zaspany jeszcze byłem i cos mi się
> w kmail pomieszało ;)

spoczko :)

Dzieki za pomoc.

--