Re: semigrafika.

On Sat, May 22, 2004 at 03:39:46PM +0200, Wojciech Kaczmarek wrote:
> [...]
> apt-cache show mutt | grep Depends | grep ncurses
> i napisał, że u niego wszystko jest w porządku. Powyższe polecenie
> wykonane u mnie wyświetla:
>
> Depends: libc6 (>= 2.3.2.ds1-4), libgnutls10 (>= 1.0.0-0), libidn11,
> libncursesw5 (>= 5.4-1), libsasl2 (>= 2.1.18), exim4 |
> mail-transport-agent
> Depends: libc6 (>= 2.3.2.ds1-4), libidn11, libncursesw5 (>=
> 5.3.20030510-1), libsasl2 (>= 2.1.15), exim | mail-transport-agent
>
> Obraz przebija nie tylko w przypadku programu 'mutt', także 'elmo', 'mc'
> i tak dalej oraz przy przewijaniu historii.

Ale co to znaczy obraz przebija? Bo ja nie bardzo rozumiem.

> Jeśli chodzi, np. o 'elmo'
> i 'mc', to wydanie dla nich wspomnianego polecenia nie zwraca żadnych
> komunikatów. A przecież programy te korzystają z 'ncurses'.

Elmo mi się sprawdzać nie chce, ale mc zależy od libgpmg1, a ten z kolei
od libncurses5, implikując mc zależy od libncurses5.
Polecam `apt-get install apt-rdepends` do takich śledztw.

> Dodatkowym efektem pod konsolą jest nadpisywanie znaków, gdy zmieniam
> treść wcześniej użytego polecenia lub wpisywanie znaków po skosie w
> kolejnych wierszach.

Ja nadal nie wiem jak to w ogóle może wyglądać.
Jakie wypisywanie po skosie? Możesz jakiś screenshot przygotować?
Używasz FrameBuffera?

> Zasadniczo korzystam głównie z programów działających pod konsolą i
> przez kilka miesięcy z przebitkami już się do nich przyzwyczaiłem.
> Jednak, jak pokazał ostatni mój list może to powodować dodatkowe
> problemy, stąd pytanie, jak naprawić działanie semigrafiki?
> Polecenia dpkg-reconfigure dla ncurses-base, ncurses-bin, libncurses5
> nic nie dały.

No bo cóż miały dać... to po prostu biblioteka.

pozdr,
fEnIo

--
      _      Bartosz Fenski | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40 | IRC:fEnIo
    _|_|_     32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Polska