semigrafika.

Cześć,

W liście o 'iptraf' napisałem, że mam przebitki w programie pocztowym.
Myślałem, że prawidłowe wyświetlanie semigrafiki dla różnych programów
działających pod konsolą zależy wyłącznie od 'ncurses', dlatego
winę za przebitki obrazów przypisałem pakietom z 'ncurses' w nazwie.
fEnIo sprawdził działanie ncurses u siebie poleceniemi:
apt-cache show mutt | grep Depends | grep ncurses
i napisał, że u niego wszystko jest w porządku. Powyższe polecenie
wykonane u mnie wyświetla:

Depends: libc6 (>= 2.3.2.ds1-4), libgnutls10 (>= 1.0.0-0), libidn11,
libncursesw5 (>= 5.4-1), libsasl2 (>= 2.1.18), exim4 |
mail-transport-agent
Depends: libc6 (>= 2.3.2.ds1-4), libidn11, libncursesw5 (>=
5.3.20030510-1), libsasl2 (>= 2.1.15), exim | mail-transport-agent

Obraz przebija nie tylko w przypadku programu 'mutt', także 'elmo', 'mc'
i tak dalej oraz przy przewijaniu historii. Jeśli chodzi, np. o 'elmo'
i 'mc', to wydanie dla nich wspomnianego polecenia nie zwraca żadnych
komunikatów. A przecież programy te korzystają z 'ncurses'.
Dodatkowym efektem pod konsolą jest nadpisywanie znaków, gdy zmieniam
treść wcześniej użytego polecenia lub wpisywanie znaków po skosie w
kolejnych wierszach.
Zasadniczo korzystam głównie z programów działających pod konsolą i
przez kilka miesięcy z przebitkami już się do nich przyzwyczaiłem.
Jednak, jak pokazał ostatni mój list może to powodować dodatkowe
problemy, stąd pytanie, jak naprawić działanie semigrafiki?
Polecenia dpkg-reconfigure dla ncurses-base, ncurses-bin, libncurses5
nic nie dały.
--
konwalie(at)by.onet.pl   | Jabber ID: wojtekgerm@jabberpl.org | GG: 2936505
Linux user number 297551 | Aby ściągnąć mój klucz publiczny wpisz: