Re: firewall i problem z instalacja jadra linux (woody) (dlugie)

Witajcie,

> Mi to bardzo przeszkadza. na wiele stron na prawde nie da sie
> wejsc, jest z reguly napisane ze jest Forbidden albo ze You do not
> have acces on this server. To jest bo jednak juz 1 nie dzialajacy

zgadzam sie z toba, ale jesli z sieci jakiejs przychodzi mi spam,
przychodza wirusy to nie ma innej rady.
Przeciez nie ma blokad (tzn ja nie robie) hostow "ot tak" bo mi sie
tak podoba. Nie w tym rzecz. To ze skads przychodzi spam albo wirusy
to nic innego jak zawirusowanie drugiej strony. Na to juz poradzic nic
sie nie da. Sami sa sobie winni.

Jesli jestes u ISP z ktorego jest generowany spory ruch z wirusami -
nie dziw sie ze na niektore serwisy nie da sie wejsc. Powiedz adminowi
by zaczal skanowac sieci w poszukiwaniu wirusow, niech blokuje
komputery bez litosci - jedynie w ten sposob da sie te sytuacje
unormnowac.

> URL to wkurza bardzo. Na przyklad shorewall.net - nigdy mi nie
> wchodzi. Tepsa powinna cos z tym zrobic. Dla przykladu, na wieksza

teletepsa niewiele moze w tej kwestii, to nie od niej de fakto to
zalezy.
Cale hakierjstwo czy jak to G.. nazwac wzielo sie - podejrzewam - z
dawnych czasow - gdzie kazdy wdzwanial sie modemcem do sieci i byl
praktycznie bezkarny bo tepsa nie udostepniala logow, jedynie na
wniosek prokuratury - a i to nie zawsze.

> czesc hubow na DC ++ tez sie nie da wejsc bo jest po prostu
> connection refused. Jak widac Polska ma nawet internet wadliwy.....
> A juz sie zaczelo robic normalniej.

robi sie normalniej, i bedzie coraz normalniej, ale potrzba na to
czasu i lepszego "uswiadamiania" userow w LANach, wprowadzania
szyfrowanych polaczen, ochrony antyspamowej, proxowania i snifowania
ruchu. Duze wyzwanie przed administratorem i nie proste zadanie przy
wiekszych sieciach.

Marcin.