Re: export maili z windows

On Wed, May 19, 2004 at 10:27:06PM +0200, Piotr Skrzypek wrote:

>istnieje jakiś sposób by wyekspotowaćmaile z otulook expressa do jakiegokolwiek
>programu pocztowego pod kde? nie wiem, albo kmail albo evolution, albo ten
>klient mozilli

Nie używałem nigdy innego niż mutt programu linuksowego, więc nie
wiem, czy przypadkiem nie mają możliwości importu z outlooka.

Znam natomiast metodę, taką trochę ,,na okrętkę''.

Wymaga Windows i The Bat!'a.

Bat ma import z Outlooka i eksport do UNIX mailbox, z którym można
zrobić już w zasadzie wszystko. (IIRC np. Mozilla Thunderbird używa go
jako swój format, pine i mutt również, więc może i Kmail).

Jeszcze bardziej okrężna droga, to eksport wszystkich maili po kolei
do plików .eml, potem można z nich poskładać uniksowego mailboksa za
pomocą w miarę prostego skryptu.
(Outlook chyba jednak nie ma rozsądnej możliwości wyeksportowania
całego folderu do .eml-i)

Jak już mówiłem, nie wiem dokładnie co potrafią aktualnie różne
linuksowe programy, nie wiem również czy istnieją jakieś linuksowe
narzędzia do importu poczty z outlooka.  Możliwe więc, że istnieją
znacznie prostsze, niż wymienione przeze mnie metody.

--
Jacek Politowski  [rallypl.te@m.olsztyn]