wirusy i spamerzy a sprawa snorta

Witajcie,

Mam pytanie - czy ma ktos i moze sie podzielic informacja jak wykrywac
"chodzace" po LANie wirusy ?

zastanawia mnie czy snortem da sie wykrywac tego typu badziewie ?
moze ktos podac jakies przykladowe regulki ? albo jakas stronke :)
bede zobowiazany :)

walcze z wirusami w LANie - ludziska maja trojanow i innych smieci na
kompach calkiem nie malo, jesli kogos dopadne od razu ban az wyczysci
kompa, jednak skutecznosc szukania osob mnie nie zadawala. Chcialbym
wytepic jak najwiecej smieci z LANu dla dobra swojego, ludzi i
"ogolnej spolecznosci internetu" lol :P

sytuacja: duuuzy LAN, na ruterze dostepowym NAT, SQUID.
w lanie WinShitow co nie miara, ludzi nie majacych pojecia o XP
rowniez spory procent. Srednio po 2 osoby na tydzien maja bana.
Zdecydowanie za malo bo wirusow jest duzo wiecej.

--
m.