Topologia sieci i sprzęt pod neostradę

Istnieje pewna sieć

modem ---firewall (Debian) --- switch (24 porty) - stacje robocze

                        serwer (Debian + Samba)

Niedługo będą podłączali neostradę. Zadecydowali, że nie biorą sprzętu
od
tpsa. Prawdopodobnie wybiorą sprzęt D-Link. I tu moje pytanie czy wybrać
Modem ADSL i w górnym schemacie zastąpić nim po prostu modem
telefoniczny,
czy może warto zakupić modem ADSL / router (np. model 504) i wywalić
firewall (Debian).
A może lepiej zostawić podwójne zabezpieczenie modem ADSL / router razem
firewall (Debian).
Chodzi mi o opcję, która będzie gwarantowała możliwie najwyższe
bezpieczeństwo serwera (Debian + Samba).
A może ktoś zna lepszą konfigurację, w takich warunkach.
Czekam na opinie i sugestie

pozdrawiam

Robert Mońka