Re[2]: 2x Dsl (15 typa dsl1 i 15 typa dsl2), kolejne pyatnko

Dzień dobry,

P> Dzieki za odpowiedz,  moze i masz raceje ale zastanawia mnie w jaki sposob
P> zabezpieczyc sie przed programamai p2p ktorych uzytkownicy ustawili port na

ja mam tak:
port 80 jest przekierowanny na squida (proxy) a na squidzie są
ustawione opcje delay_pool
działa to tak (w skrócie):
gościu odpala www i mu się ściąga z predkością max łącza, co do stron
jest rewelacja, ale jakby przypadkiem ściagał plik, to jest ustawione,
żeby po np. 2MB ściągniętych prędkość się zmniejsząła do np. 12kB/s

czyli strony śmigają (bo sa najczęściej do 2MB) a pliki drobne sie
ściągają bardzo szybko, ale większe (w tym jakby kazę gościu
przekierował na port 80 to i tak szybko ściągnie tylko pierwsze 2MB)
już na sztywno do 12kB/s.

ja akurat mam oddzielne łącze dla kazy zatem KAZA lepiej działa na tym
oddzielnym łaczu niż na portcie 80

Postawienie squida zmniejszyło mi ruch na łaczu www o 60% :-)

wojtek