[OT] icmp echo

Witam grupe,

moje pytania dotycza gniazd surowych RAW_SOCKET i programu do pingowania.

1. W wielu gotowych programach, takze w ksiazkach widze funkcje in_cksum. Nie
wiem gdzie znalezsc do niej manuala. W jakim pliku naglowkowym sie znajduje?
Czy chodzi o ta sama funkcje co w oryginalnym programie ping?

2. Program np. jak ten opisany tutaj: http://lpg.foo-baz.com/node86.html, nie
dziala. Tzn. nigdy nie otrzymuje odpowiedzi. Uruchamiam go jako root. Dla
pewnosci, ze nie przeszkadzam im w dotarciu, firewall jest wylaczony. Co moze
byc przyczyna tego bledu?

--
pozdrawiam
Grzegorz