Re: firewall i problem z instalacja jadra linux (woody) (dlugie)

On Sun, 16 May 2004 13:49:09 +0200
Piotr Stefański <piotr.stefanski@wp.pl> wrote:

> Zgoda - lepiej się nauczyć samemu, z jednym zastrzeżeniem: NIE iptables
> i ipchains (z ipfwadm), tylko iptables LUB ipchains (z ipfwadm) ze
> wskazaniem na iptables jako nowsze, lepsze, przejrzystsze, itd.

Dziwne. Moj shorewall uzywa iptables i ipchains a poza tym laduje w cholere jakis starych jak i nowych modulow.

Ale tak na prawde to polecam shorewalla - jest po prostu banalny w obsludze - nawet z webmina nie trzeba korzystac bo wszystko jest (w zasadzie) w pliku "rules". niestety mam szanowna neostrade i mi strona shorewall.net nie wchodzi.
A wlasnie. .. czytalem gdzies w CHipie ze numery IP 83.x.x.x sa traktowane jako numery nizsze itp. w necie, co niesie za soba niewpuszczanie na stronki i nie-rutowanie pakietow... wie ktos moze dlaczego?