debian + system z plytek "System recovery"

Witam

Mam troche dziwny problem, i moze nawet NTG, ale sprobuje.

Jakis czas temu zakupilem notebooka (Sony Vaio pcg-fr130 - ale to chyba nie ma znaczenia). Byl tam preinstalowany Windows XP Home. Wraz z notebookiem dostalem zestaw plytek do odtwarzania systemu i aplikacji. Pierwsze co zrobilem to usunalem wszystkie partycje i zainstalowalem na calosci Debiana (Sid), na dwoch partycjach (/ i /home) - dysk jest 40 GB. Jakis czas pozniej potrzebowalem Windowsa, wiec poprzesuwalem partycje, i na koncu wykroilem 8 GB na Windowsa Xp (pierwszy jakim mi wpadl pod reke). A poniewaz milo jest byc legalnym postanowilem odtworzyc sobie na tej partycji legalny system, ktory dostalem z notebookiem. Niestety okazalo sie, ze system recovery umozliwia tylko: albo sformatowac caly dysk tak jak byl sformatowany na poczatku (2x20GB) albo po swojemu, ale tez chce formatowac cale 40 GB.

Pytanie 1)
Czy istnieje jakikowliek sposob aby oszukac system recovery, zeby myslal ze ma tylko 8 GB do uzycia?
Pytanie 2)
Na plytkach widze pliku typu SONY.PAC (w katalogach image). Moze z tego da sie jakos rozpakowac system i po prostu wgrac na odpowiednia partycje?

Mam cicha nadzieje, ze ktos mial podobna systuacje i udalo mu sie ja rozwiacac.

Z gory dzieki za wszelkie konstruktywne sugestie.
--
Pozdrawiam, Dominik Juszczyk