Re: autoryzacja shadow niby proste ...

Witajcie,

> przy szyfrowaniu najpierw jest "losowany" tzw. sól (salt) - pierwsze dwa
> znaki zaszyfrowanego hasła w shadow

to jest funkcja crypt
czysta crypt, natomiast w shadow jest to
nie dwa znaki a bodajze 8, poza tym nie
crypt a md5-crypt (jak slusznie zauwazyl Wanted).

wynikow do tego samego hasla jest "delikatnie" wiecej niz podane
4tysiace. ;-)

> jest to zestaw znaków [0-9A-Za-z][0-9A-Za-z]

man crypt :]
do tego jeszcze kropka i slash o ile pamietam ...

> następnie jest szyfrowane z wykorzystaniem tesj soli i dlatego możesz

tlumaczenia tego na "sol" jescze nie slyszalem hehehe dobre :) hehe

> nie jestem w tej dziedzinie specem, więc jeśli gdzieś palnąłem jakieś
> "gogu", to proszę o poprawienie mnie (chętnie sam dowiem się o tym
> więcej).

ano palnales :]
przeczytaj posty Marcinow.
wlacznie z pierwszym postem pytajacym :)

tez Marcin ;-)