Re: Debian Live CD?

On Thu, 13 May 2004, pszemaz[wp] wrote:

>   Czy istnieja narzedzia do zrobienia takiego stworka..?
>   Chce zrobic bootowalna plytke na Debianie na waski zakres mozliwosci, czyli z
>   oprogramowaniem w konkretnym celu, zaden kombajn typu Knoppix.
>   Z gory dzieki za wskazowki.

zobacz jak jest zrobiony knoppix. znajdziesz tam wiele wskazowek :)
generalna zasada jest taka. robisz normalna instalke, ma byc posadzone
to co chcesz. potem zaczynaja sie schody.

problem 1. glowna partycja ma byc read-only. obchodzi sie to przez
     zamontowanie na boku, oraz stworzenie drugiej malej partycji rw
     do pozniejszego przeniesienia na jakis ramdysk. z tej partycji albo
     sie linkuje cale katalogi ewentualnie pojedyncze pliki,
     albo wrecz tworzy sie odrebne pliki. zalezy od potrzeb.
problem 2. przeniesienie systemu pliku read-only na cdrom. jak sie
     nie miesci, trzeba kompresowac.
problem 3. musisz zapewnic jakis mechanizm bootowania, ktory
     na ramdysku utworzy odpowiednie struktury, podmontuje
     fs readonly z cd ktory byc moze jest kompresowany, oraz
     zrobi linkowania i tworzenie odrebnych plikow, w wiekszosci
     na podstawie plikow pobranych z fs readonly.
problem 4. autodetekcja sprzetu. jest to wg. mnie jedna z najciezszych
     rzeczy. wzoruj sie np. na knoppixie. jesli przewidujesz ograniczona
     game sprzetu, bedzie duzo latwiej.

zasadniczo postaraj sie o plyte cd-rw, bo pewnie wykonasz wiele testow
zanim po przeniesieniu na cd osiagniesz zamierzony rezultat.

aha. jest jeszcze inna dystrybucja podobna do knoppixa oparta
na debianie, tylko jej nazwa wyleciala mi z glowy. byla dolaczona
do ostatniego lub przedostatniego linux+ , mialem te gazetke pozyczona.
odpalilem, i musze powiedziec ze ta dystrybucja jest wg. mnie lepiej
zrobiona, i nie jest tak przekombinowana jak knoppix. instalujac z tego
debiana, duzo latwiej uzyskac pierwowzor, czyli normalnego debiana,
bez babrania sie w jakies dziwne strony kodowan narodowych.

btw. to wszystko to jest teoria. w praktyce nie testowalem, ale
mysle ze to wszystko bedzie dla ciebie dobry punkt wyjscia.

znik.