Re: czy warto poznawać debiana

On Thu, May 13, 2004 at 04:20:38PM +0200, Piotr Skrzypek wrote:
> Skoro wizja przyszłości debiana nie maluje się zbyt pięknie, to czy warto go
> poznawać?

A skąd wniosek, że przyszłość nie maluje się zbyt pięknie?
Zobacz na rosnącą liczbę użytkowników, pakietów, deweloperów.

> Czy ta dystrybucja będzie kiedykolwiek w stanie zaskoczyć?

Znaczy czym zaskoczyć?

> Przyznam, że mam pewien sentyment do debiana, jednak jeśli nie ma on
> przyszłości, to po co go poznawać?

Moim skromnym zdaniem to jedna z niewielu dystrybucji przed którą jest
świetlana przyszłość. A to właśnie dlatego, że stara się za wszelką cenę
unikać "konfliktów" licencyjnych i patentowych.
To, że powoduje to czasem również problemy natury technicznej
opóźniające jego wydanie to już insza inszość.

> Czy jest coś co różni go od innych dystrybucji?

Jest coś czego wielu ludzi niezauważa. Filozofia.
Jeśli dla kogoś jest to tylko niepotrzebny dodatek do tej dystrybucji to
rzeczywiście nie ma sensu go poznawać. Jest wiele innych dystrybucji,
które oferują praktycznie to samo co Debian, bez udziwnień w postaci
DFSG i Social Contract.

pozdr,
fEnIo

--
      _      Bartosz Fenski | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40 | IRC:fEnIo
    _|_|_     32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Polska