Re: locales

Dnia wto 9. listopada 2004 13:17, /Wojciech Ziniewicz/ napisał:
> mam takie pytanko. troche sie bawilem moim sargem i zniknely mi polskie
> znaki
> jakie sa pakiety do tego zeby w X i zeby przynajmniej w konsoli zapewnic
> sobie
> polska klawiature, polski encoding iso8859-2 i co najwazniejsze - polskie
> fonty (po instalacji pakietu "fonty" staje mi X'server) bo nawet jak sobie
> ustawie w rc.d zeby mi polskie locale ladowal to nie mam czcionek.

ogolnie polonizacja linuxow odbywa sie za pomoca
zmiennych srodowiskowych.
Sprawdz sie to poprzez polecenie 'locale'. powinny
zwrocic pl_PL. Jesli tego nie widzisz, to trzeba zrobic tak:
Do pliku /etc/profile dodac na koncu takie linijki:

export LC_MESSAGES=pl_PL
export LANG=pl_PL
export LANGUAGE=pl_PL

restart i sprawdzamy - 'locale'. Jesli jest OKI to
trzeba zrobic
'dpkg-reconfigure locales'
i ustawic na polskie (iso8859-2)
potem
'dpkg-reconfigure console-common' i tam juz bedziesz wiedzial
nastepnie zainstalowac pakiet 'fonty'
'apt-get install fonty'
i po zapytaniu odpowiednio ustawic.
I powinno gadac po polsku.