Re: Postfix nie odbiera poczty ze swiata

On Tue, 11 May 2004 18:49:09 +0200
Piotr Król <piotr.krol@juka-91.com.pl> wrote:

> Witam
>
> Mam Woody Kernel 2.4.18 zainstalowalem postfixa i popa3d jako demona
> nie inetd. Relay_domains=$Mydestination, pl
>
> Mogę wysyłać pocztę w świat na dowolny adres niestety ze świata nie
> odbieram nic. Również nie otrzymuje informacji że adresat nie znany,
> czy może serwer źle skonfigurowany. Już drugi dzień gogluje i nie mogę
> znaleźć rozwiązania problemu. Bardzo proszę o pomoc. Jednocześnie
> proszę o info czego nie mam gdzie nie wpisać żeby nie stać się Open
> Relayem.

Ja mam na tyle wesoło, że mój ISP blokuje port 25. I uparcie jeszcze
twierdzi, że nic takiego nie robi... Może to przez to nie możesz
dostawać poczty. Wtedy nie ma na to rady...

A co do relayowania poczty - jeśli nie chcesz na zewnątrz nikomu
umożliwiać wysyłania poczty to nic nie musisz robić (domyślnie mynetwork
pokazuje na localhost). Jeśli chcesz żeby z zewnątrz autoryzowani
użytkownicy mieli możliwość wysyłania poczty to użyj SASLa.

I nie ustawiaj pola Reply-To w swoim Outlooku.

Karol
--
|     Karol Czachorowski <narel(at)fantastyka.net>      |
|     JID: narel(at)jabber.org         GG: 2786028      |