Re:

Witajcie,

zacytuje kolege:
"Podejrzewam, że administrator pkobp.pl włączył weryfikację adresów, z
których przychodzi poczta. Jeżeli reverseDNS zwraca dla nru IP, z
którego przyszła poczta inną nazwę niż masz w adresie wysyłającego
(konkretnie to chodzi o identyfikację po komendzie HELO), serwer ją
odrzuca, podejrzewając, że jest to spam."

bardzo prawdopodobne.

> Używam Postfix-a :)

najprawdopodobniej opcja:
smtpd_helo_required = yes -> ja tez tak robie, ale ReVDNS mam zgodny z
                      nazwa, problemow nie ma. jesli ReVDNS sie nie
                      zgadza - owszem moze byc problem.

dobrze pomaga na spamerow, choc czasem sa problemy.

ale to na serwerze przez ktory wysylasz poczte, czyli mozliwe ze nic
nie wskurasz - po prostu musisz miec ReV DNS zgodny z DNSem.

Marcin.