Re: postfix local pilne...solved

Witajcie,

Pieknie dziekuje wszystkim za czas i pomoc :)
korzystajac jeszcze z okazji pare drobnych pytan odnosnie systemu
pakietow debiana:

BFaf> Musiałbyś stworzyć pakiet o następujących nagłówkach:
BFaf> Provides: mail-transport-agent
BFaf> Conflicts: mail-transport-agent
BFaf> Replaces: mail-transport-agent
http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/ch-helpers.pl.html
nie myslalem ze moze byc to tak proste :D
Debian jest wielki :D coraz bardziej mi sie podoba :P

BFaf> O postfiksie nawet nie ma sensu tam nic pisać, bo ten pakiet będzie miał
BFaf> z nim guzik wspólnego.

tak tez zrobilem :) stworzylem: marcin-fake-mta_1.0_all.deb
potem instalacja:
------------
# dpkg -i marcin-fake-mta_1.0_all.deb -r exim
dpkg: considering removing exim in favour of marcin-fake-mta ...
dpkg: yes, will remove exim in favour of marcin-fake-mta.
(Reading database ... 28428 files and directories currently installed.)
Unpacking marcin-fake-mta (from marcin-fake-mta_1.0_all.deb) ...
dpkg - warning: while removing exim, directory `/etc/exim' not empty so not removed.
dpkg: error processing -r (--install):
 cannot access archive: No such file or directory
dpkg: error processing exim (--install):
 cannot access archive: No such file or directory
Setting up marcin-fake-mta (1.0) ...

 -r
 exim
------------------
zatem ponownie tym razem instal:

---------
# dpkg -i marcin-fake-mta_1.0_all.deb
(Reading database ... 28369 files and directories currently installed.)
Preparing to replace marcin-fake-mta 1.0 (using marcin-fake-mta_1.0_all.deb) ...
Unpacking replacement marcin-fake-mta ...
Setting up marcin-fake-mta (1.0) ...

---------

cos namieszalem ?

# dpkg -l | grep mar
ii  marcin-fake-mt 1.0            fake MTA replacer hehe
# dpkg -l | grep exim
rc  exim           3.35-1woody3   An MTA (Mail Transport Agent)

i tu pytanie: czy da sie te konfigi wywalic kiedy samego pakietu juz
nie ma ? mam cos takiego z NFSoymi paczkami bo zapomnialem dac --purge
przy apt-get remove ...
w manie do apt-geta nie znalazlem :(

# mail -v user@moj.serwer.pl -s asdf
asdf
.
mail: /usr/sbin/sendmail: No such file or directory

ok, wywalil sendmaila (eximowo)postfixowego (real:postfixowy)

dalo sie tego uniknac ?

BFaf> Instalując programy ze źródeł (i nie pakietując ich) żegnasz się
BFaf> z porządkiem.
BFaf> Czego przykład wszyscy mamy okazję oglądać.

zgadza sie :(  mea culpa ...
przy czym pozwole sobie na mala dygresje...

... ale chcac kombinowac, rzezbic na miare nie ma innej mozliwosci.
to samo z security - ostatnio nie malo problemow.

poza tym funkcjonalnosc - potrzebuje nowy soft ktory ma jakies ficzery
ktoryc nie ma defaultowy i co wtedy ?
slyszalem bo backportach, ale przyznam ze nie wiem dokladnie co to
jest a jakos nie znalazlem czasu by sie tym zainteresowac. zwykle
wszystko zchodzi do najwazniejszego security a zaraz za nim
funcjonalnosci.

poza tym kompilujac recznie mam pelna kontrole nad softem (jesli mozna
to tak nazwac) ;) wiem co jest czego nie ma w wersji. z paczki ?
roznie z tym bywa.

jesliby kernela nie traktowac osobno to zestaw 30 patchy raczej nie
wchodzi w gre by go gdzies znalezc :]

--
 m.