Re: postfix local pilne...solved

Witajcie,

> `echo "exim hold" | dpkg --set-selections` ...ale spójrz niżej.

hmmm a co to de fakto da ?
nie bedzie sie upgradowal ?

> Jak to po co? A po co Ci postfix?
> Po prostu jakikolwiek MTA jest potrzebny. Coś musi rozprowadzać pocztę
> po systemie. Przesyłać komunikaty cron'a i robić dużo innych
> pożytecznych rzeczy. (tak... teoretycznie może to robić MDA, ale nie
> o tym mowa).

tak tak :) oczywiscie tego nie kwestionuje :)
ale mam postfixa od tego :)
zatem po co mi exim :D ?
tylko zamieszanie wprowadza bo nigdy nie mailem cierpliwosci by uczyc
sie jego konfiguracji.
poza tym moj postfix jest mocno wybajerzony - sasle, wirtualki,
antywir, antyspam ... troche tego jest :)
dlatego mnie trochu wkurzyl ten exim - w sumie moja wina bo jest w
systemie cos czego nie umiem skonfigurowac,
ale jak chcialem wywalic - zaczal krzyczec wrrr :]

> Sęk w tym, że wiele pakietów do prawidłowego działania wymaga
> w zależnościach jakiegokolwiek MTA.
> Czy to będzie Exim, Qmail, Postfix czy Sendmail, to system pakietów
> gówno obchodzi.

no tak tez myslalem :D

> Ma być jakikolwiek pakiet w systemie, który zawiera
> nagłówek:
> Provides: mail-transport-agent

aha :) hmmm czyli jesli dobrze mysle stworzyc jakis fake-pakiet
ze niby jest mail-transport-agent, najlepiej by cos mowil od razu o
postfixie :) i wowczas jakims automagicznym sposobem wy.....walic :D
exima z systemu :P ?

> Robi się to na przykład programem equivs, który został stworzony
> praktycznie właśnie do tego celu.

tak tez myslalem :)
zaraz zabiore sie za many :D

> Jeśli chcesz olewać system pakietów to Debian z pewnością nie jest
> najlepszym wyborem. Zainteresuj się czymś co w ogóle nie używa pakietów
> najlepiej.

nie nie :) po to uzywam debiana by miec spokoj z pakietami :) i zawsze
porzadek :D

--
m.