Re: postfix local pilne...solved

On Mon, May 10, 2004 at 08:07:05PM +0200, m wrote:

> albo jakos zamrozic go ?

`echo "exim hold" | dpkg --set-selections` ...ale spójrz niżej.

> po co on wogole jest ? nie rozumiem tego,

Jak to po co? A po co Ci postfix?
Po prostu jakikolwiek MTA jest potrzebny. Coś musi rozprowadzać pocztę
po systemie. Przesyłać komunikaty cron'a i robić dużo innych
pożytecznych rzeczy. (tak... teoretycznie może to robić MDA, ale nie
o tym mowa).

Sęk w tym, że wiele pakietów do prawidłowego działania wymaga
w zależnościach jakiegokolwiek MTA.
Czy to będzie Exim, Qmail, Postfix czy Sendmail, to system pakietów
gówno obchodzi. Ma być jakikolwiek pakiet w systemie, który zawiera
nagłówek:

Provides: mail-transport-agent

> instalacja wygladala tak ze instalacja exima a potem ze zrodel juz
> postfix. exima wywalic sie nie dalo :( bo strasznie krzyczal :(
> da sie to zrobic wogole jakos ?

Tak da się. Albo paczkuje się Postfiksa (gdy potrzebujesz jakichś Bóg
wie jakich nowości), albo instaluje się tego dostępnego w pakietach,
a on ładnie *sam* wywali exima, albo stosuje się źródła tak jak Ty to
zrobiłeś, ale informuje się system pakietów, że posiadasz swojego MTA
i by system się odwalił.

Robi się to na przykład programem equivs, który został stworzony
praktycznie właśnie do tego celu.

> do tego jeszcze /usr/sbin/mailq - rowniez byl link na /usr/bin/exim :D
> zmiana na /usr/sbin/sendmail pomogla :]
> i od razu sytem stoi na nogach :)
>
> ciekawe ile jeszcze takich kwiatkow zasial po sobie... wyjdzie w
> praniu.

Jeśli chcesz olewać system pakietów to Debian z pewnością nie jest
najlepszym wyborem. Zainteresuj się czymś co w ogóle nie używa pakietów
najlepiej.

pozdr,
fEnIo

--
      _      Bartosz Fenski | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40 | IRC:fEnIo
    _|_|_     32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Polska