Re: Postfix i port 110

On Mon, May 10, 2004 at 12:38:28PM +0200, Piotr Król wrote:
> Mama DEBIANA 3.0 kernel 2.4.18 zainstalowałem postfixa i mam problem
> kiedy wpisze na konsoli netstat -na | grep "LISTEN" nie widzę żeby na
> porcie 110 był prowadzony nasłuch na 25 owszem jest. Kiedy łącze się z
> serwerem z Outlooka celem sprawdzenia poczty otrzymuje komunikat
>
> Łączenie z serwerem nie powiodło się. Konto: 'root', Serwer:
> '80.55.8.163', Protokół: POP3, Port: 110, Zabezpieczenie (SSL): Nie,
> Błąd łączy: 10061, Numer błędu: 0x800CCC0E

Nic dziwnego. Postfix to nie jest serwer POP3 tylko SMTP.
Służy do transportu poczty, a nie jej udostępniania użytkownikom.

Swoją drogą przestań używać konta root do takich pierdół, bo napytasz
sobie biedy. POP3 standardowo nie jest w ogóle szyfrowany. Każdy koleś
z Twojej sieci może banalnie podglądnąć Twoje hasło, a dalej już wiesz
zapewne co może zrobić.

> Bardzo proszę o pomoc, co zrobiłem źle lub, jaki pakiet jeszcze należy
> zainstalować. Szukam w goglach od piątku i znajdowane rozwiązania nie
> rozwiązują mojego problemu

No trzeba zainstalować jakiś sedrwer pop3. Jaki?
Wybierz sobie jakiś:

cyrus-pop3d
ipopd
solid-pop3d
teapop
cucipop
popa3d

Powyższe tak na pierwszy rzut oka dostępne są w Woodym.
Osobiście używam najczęściej solid-pop3d i gdybyś też chciał to
`apt-get install solid-pop3d`

pozdr,
fEnIo

--
      _      Bartosz Fenski | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40 | IRC:fEnIo
    _|_|_     32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Polska