perl - zmiana wersji

Witaj lista!

mam takie pytanko ostatnio byla zmiana perla do nowszej wersji w
debianie unstable/testing i moje pytanie brzmi, jak najlepiej robic
upgrejd perla poniewaz za kazdym razem gdy idzie upgrejd perla to
wiele programow glupieje i dopiero reboot serwera pomaga aby zajarzyly
ze jest nowy perl w systemie najczesciej chodzi pewnie o sciezke ale
nie wiem czy nie mozna tego inaczej zrobic niz samym rebootem ... hm

takie przypadki byly z amavisem ktory sie gubil i nie mogl
funkcjonowac jak i irssi

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras