ftp over tls ...

Witajcie,

zapewne moje pytanie bedzie nieco lamerskie ale naczytalem sie wiele
roznych materialow i w koncu juz nie wiem co o tym sadzic.
potrzebuje jakiejs konkretnej informacji bo mam sieczke.

potrzebuje: = user ma konto ftp
            = dostepne po czystym_ftp i ssl_ftp.
            = user nie jest dopisany do /etc/passwd lub ostatecznie ma
            jakiegos fake shella (typu /bin/false)
              opcja ValidShell no (czy jakos tak)

            = USER NIE MA DOSTEPU DO SHELLA !

czy musi byc zainstalowany serwer SSH na maszynie ?

czysty ftp chodzi na 20 i 21
jak to jest naprawde z tym ftp-ssl ? inny port ?
jak sie to ma do NATa?

wg stronki:
http://www.castaglia.org/proftpd/doc/contrib/ProFTPD-mini-HOWTO-TLS.html
jesli dobrze rozumiem wystarczy samo proftpd.

Jak z bezpieczenstwem takiej konfiuracji ?
np. DefaultRoot i inne ...

--
Pozdrowienia,