Re: fetchmail again

Marcin Owsiany <porridge@debian.org> writes:

> To chyba zależy od serwera pop3, czy będzie się dało pomijać już
> ściągnięte wiadomości. Ale to tylko taka moja hipoteza, nigdy się nie
> dokopałem tak głęboko...

Witam!

Z moich obserwacji wynika, ze to fetchmail dba o to, zeby nie
sciagac ponownie wiadomosci odczytanej juz przy pomocy komendy RETR.
W tym celu przy pomocy komendy UIDL pobiera z serwera POP3
jednoznaczne identyfikatory listow i jesli w ~/.fetchmailrc uzyto
opcji "keep", to po sciagnieciu przesylek zapisuje je w pliku
~/.fetchids. Przy ponownym polaczeniu z serwerem znow wydaje komende
UIDL i porownuje jej wynik z zawartoscia pliku ~/.fetchids. Jesli na
serwerze jest wiadomosc o identyfikatorze, ktory zanotowano juz w
pliku, to nie jest sciagana. Jesli wiadomosc ma identyfikator, ktory
nie wystepuje w pliku, tzn. ze jest to nowa wiadomosc i nalezy ja
pobrac. Prawda, ze to proste? :^D

Pozdrawiam,

P.