Re: kilka prostych pytan ...

On Tue, May 04, 2004 at 03:32:41PM +0200, trionet@o2.pl wrote:
> Czesc Wszystkim !!!
Hello.

Pierwsza uwaga... zrób coś z zawijaniem linii w swoich wiadomościach.

> 1.Jak skompiluje kernel + openwall nie mam internetu ping maszyna na
> ktorej pracuje odpowiada natomiast nie ma odpowiedzi z serwera.
> nie wiem czy to jest spowodowane tym ze wkopilowalem obsluge firewall
> ipchains i iptables inie wiem wiem jak je wylaczyc z tego co wiem
> konfiguraja ich jest dosc trudna ...
> (jesli ma ktos jakies materjaly o tych firewallach to prosze o nie )

Samo wkompilowanie obsługi ipchains/iptables nie mogło nic namieszać.
Dopiero ich konfiguracja.

> Zastanawiam sie tez czy ten patch openwall nie blokuje mi netu...
Może... choć to też mało prawdopodobne.
Próbowałeś kompilować kernel bez openwall?

> 2.
> Moze ktos wie jak napisac skrypt taki :
> ktory by sprawdzal odpowiedec ping'a i w momencie gdy zostal by on
> przerwany przelaczal internet na druga karte sieciowa??

#! /bin/sh
if [ `ping -c 3 siakiś.host` ]; then
	echo "działa ok"
else
	polecenia_zmieniające_routing
fi

Jakoś tak ;)

> 3. Chcialem spytac jak zrobic 2 maskarade
>
> prubowalem takiego zlozenia

[...]

Po pierwsze to piszemy próbowałem, a nie prubowałem.

Po drugie to nic w sprawie maskarady nie robisz... to jedynie
konfiguracja interfejsów. Zainteresuj się ipchains/iptables, bo między
innymi do tego służą.

> To narazie tyle mam nadzieje ze mi pomozeci ...

No coś tam napisałem ;)

> Pozdrawiam wszystkich czesc.

Również pozdrawiam.
fEnIo
--
      _      Bartosz Fenski | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40 | IRC:fEnIo
    _|_|_     32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Polska