kilka prostych pytan ...

Czesc Wszystkim !!!

      Napocztku zaczne od tego ze debiana zaczelen uzywac od kilku tygodni nno i rzecz jasna spodobal mi sie bardzo bardz....
Wczesnie nie mialem stycznosci z linuxem wiec moje pytnia mogo sie wydac wam smieszne, ale prosze o wyrozumialosci i pomoc

1.Jak skompiluje kernel + openwall nie mam internetu ping maszyna na ktorej pracuje odpowiada natomiast nie ma odpowiedzi z serwera.
nie wiem czy to jest spowodowane tym ze wkopilowalem obsluge firewall ipchains i iptables inie wiem wiem jak je wylaczyc z tego co wiem konfiguraja ich jest dosc trudna ...(jesli ma ktos jakies materjaly o tych firewallach to prosze o nie )
Zastanawiam sie tez czy ten patch openwall nie blokuje mi netu...

2.
Moze ktos wie jak napisac skrypt taki :
ktory by sprawdzal odpowiedec ping'a i w momencie gdy zostal by on przerwany przelaczal internet na druga karte sieciowa??

3. Chcialem spytac jak zrobic 2 maskarade

prubowalem takiego zlozenia

auto eth0
iface eth0 inet static
        address 192.168.x.y
        netmask 255.255.255.0
        network 192.168.x.x
        broadcast 192.168.4.255
        gateway 192.168.x.x

auto eth0
iface eth0 inet static
    address 192.168.1.1
    netmask 255.255.255.0
ale ping 192.168.1.1
odpowiadal ale netu nie bylo ??
moze ktos wie co musze zrobic ?

To narazie tyle mam nadzieje ze mi pomozeci ...

Pozdrawiam wszystkich czesc.