vfs: cannot open root device - kernel 2.6.5

Witam,

Na wstępie chcę przeprosić jeśli ten temat już był, ale szukam w necie
informacji na ten temat, ale to co znalazłem to jakieś strzępy informacji.

Najlepiej zacznę od początku. Pierwszy raz kompiluję kernela.
Wcześniej robiłem to ze znajomym, jednak to tak wyglądało, że on
robił a ja patrzyłem. Na szczęście kupiłem sobie większy HDD, że mogłem
podzielić na partycje i zainstalować u siebie linux'a.
Więc wziąłem się za kompilowanie kernela
Aktualnie na kompie mam deian 3.0r1, Woody (kernel 2.4.18). Dysk
sformatowałem na Ext3. Aha, kernel nie jest jeszcze skompilowany pod
mój sprzęt. To jest instalacjia z minimalnej płyty.
Ze strony http://www.kernel.org/ pobrałem najnowszą stabilną wersję o
numeracji 2.6.5:
(linux-2.6.5.tar.gz       03-Apr-2004 20:16   41M)
Teraz po skompilowaniu nowego kernela, mam następujący komunikat przy
uruchamianiu systemu z nowym jądrem.
VFS: Cannot open root device "3002" or hda2
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: unable to mount root fs on hda2
plik z ustawieniami znajduje się na
http://granilith.republika.pl/.config.265
Wyczytałem, że problem może być z
< > Reiserfs support
< > Ext3 Journaling support
< > Second extended fs support (ext2)
< > XFS support
Iz powinny byc one wbudowane  kernel a nie jako osobne moduly. Jak
widać, znajomy nauczył mnie, że lepiej mieć to oc potrzba wbudowane, a
jak zajdzie potrzeba dodania czegoś nowego, skompilować nowego
kernela. No ale nie o tym mowa, bo po czasie użytkowania z Linuxem,
sam wyciągne właściwe dla siebie wnioski ;).

I teraz tak. Co robię nie tak? Co muszę zrobić, aby system mi
wystartował?
Dane sprzętu:
Płyta główna ABIT KT7
HDD Maxtor 80GB 8MB CACHE