Re: logowanie do domeny + przydzial lacza...

Witam po długiej nieobecności na liście.

> czy niemozna by bylo zrobic tak od razu w skrypcie od samby???
> tzn. ktos sie loguje - samba wie kto i na jakiej maszynie...
> i teraz dla tej maszyny ustawia ip,netmaske,gateway-a, dns-y, wins-y i
> inne pierdy...
Można, samba ma możliwość definiowania skryptów, które są startowane
na serwerze przed i po uzyskaniu dostępu do zasobu (preexec i postexec -
o ile dobrze pamietam). Swego czasu rozwiązaliśmy twój problem wymuszając
"mapowanie dysku" przy starcie windowsa.
W konfigu samby ustawiasz root preexec (skrypt uruchamiany z prawami
root'a), możesz przekazać do skryptu takie parametry jak: ip, nazwa
uzytkownika, cokolwiek innego (man smb.conf).
Mając w skrypcie nazwę użytkowinika i ip komputerka możesz za pomocą
iptables otworzyć lub wyciąć delikwentowi dostęp do internetu.

> pytanie jak mialby wygladac skrypt do tego pod winde...
jak wyzej: mapowaniei/dostpęp do jakiegos "niewinnego" zasobu.

pozdr
yanek

--
Proszę o nieprzysyłanie mi załączników Worda, Excella ani PowerPointa.
Zob.: http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.pl.html