Problemy z kernelem 2.6

Witam

Moje drugie starcie z kernelem 2.6 skończyło się porażką jak poprzednie
( "Ratunku! - rozwaliłem drewniaka" ) tylko teraz są mniejsze straty na
szczęście (nie wynikające z racjonalnych powodów tylko z przypadku).
Ogólnie IMHO jest jakis problem na styku kernel 2.6.x <-> GKrellM2 (lub
XFce4). Komputer z jajkiem dystrybucyjnym 2.4.18 albo ręcznie
kompilowanym 2.4.23 chodził bez problemów, dopiero przejście na jajko
2.6.4 lub 2.6.5 powoduje zwisy.

Sytuacja wygląda tak - uruchamia się system, loguję się poprzez xdm i
startuje z ~/.xsession Gaim i GKrellM (m.in. temp dysku, obciążenieeth0,
zużycie procesora i zajętość pamięci). Z jajkiem 2.4 całość chodzi sta-
bilnie przez kilka godzin a po zmianie na 2.6.x system zamiera po 10min.
Przestaje działać mysz, klawiatura a sieciówka nie dopowiada na pingi -
* czy to nowe jajko jest takie czy tylko ja mam pecha? *

Zestawienie istotnych (IMHO) danych o systemie:
                _poprzednio_                    _teraz_
system          woody stable + backporty        unstable/testing
kontroler IDE   PDC 20276                       VIA VT8233A
XFree           4.2                             4.3
kernel          2.6.4                           2.6.5

Sieciówka planet RTL8139(C) a komp jest stacją roboczą, wentylatory się
kręcą, na dysku HDD jest radiator i temp. nie przekracza 37 st. C
Na kernelu 2.4.23 system pracował stabilnie przez kilka m-cy a dysk był
podpięty do PDC. Poprzednio poleciał /sbin i /lib/modules a teraz tylko
muszę prze-instalować/rekonfigurować xfree-system.

Nie mam teraz dostępu do kompa, jak wrócę odinstaluję jajko 2.6 i zain-
staluję 2.4.25 chyba seria 2.6  nie nadaje się dla mnie albo trzeba coś
jeszcze coś w systemie powymieniać ???

Marcin
--
A.L.C.H.E.M.I.S.T.
Artificial Lifeform Calibrated for Hazardous Exploration /