Re[4]: logowanie do domeny + przydzial lacza...

Hello Radosław,

RM> No a jak inteligenty klient wpisze sobie recznie IP? Jesli bedzie mu
RM> zalezalo na wyjsciu na swiat, to jak dla mnie juz je ma, no chyba, ze
RM> aktualnie cala pula przepuszczanych przez firewalla bramki IP jest zajeta,
RM> ale to raczej bzdura.

Wlasnie na tym caly pic polega, ze to samba dopisuje regulke
dla kazdego zalogowanego klienta i w ten sposob wypuszcza go na swiat.
Prawdopodobienstwo wpisania sobie ipka, ktory jest jest wolny i
aktualnie wypuszczany n aswiat jest bardzo male, a jesli nawet sie uda
- to po chwili przestanie dzialac, a zdublowanie ipka - wiadomo, czym
sie konczy...

RM> Swoja droga czy samba jako kontroler domeny nie odnotowuje jakos faktu,
RM> ze klient tak czy owak sie ulotnil?

A owszem - zauwaza ten fakt, ale nie udostepnia (bynajmniej 2.2.x)
zadnej mozliwosci uruchomienia skryptu wycinajacego regulke. Pozostaje
wiec regularne sprawdzanie smbstatus, lub analizowanie plikow w
ktorych nmbd i smbd zapisuja swoja wiedze o sieci (gdzies w
/var/cache, albo gdzies w poblizu - nie mam aktualnie zadnej samby w
zasiegu klawy, by poszukac).

--
pozdrawiam
janes