DK dla usera (długie)

V-tam

Swego czasu usiłowałem namówić mojego drewniaczka do zmiennej pracy na
koncie jednego usera, zależnie od potrzeby, lub jako pl iso-8859-2, lub
dk iso-8859-1. Niestety okazało się to niemożliwe dla mnie do zrobienia.
Słaby odzew grupowiczów sugerował raczej słabe rozeznanie problemu.

OK, zrezygnowałem z tego. Postanowiłem zwyczajnie utworzyć nowego usera,
który w całości będzie tylko pracował w środowisku duńskim (da_DK) i
iso-8859-1. Klawiatury i strony kodowe zawczasu poinstalowałem.

Niestety poległem w walce, lektura Keyboard-HOWTO również nie uczyniła
mnie mądrzejszym.

Kolejność moich dokonań:
1) Z bash_profile próbuję odpalać locale da_DK. Niby OK, locales po
   zalogowaniu pokazuje wszystko jako "da_DK". Ale mutt gada po
	angielsku, Wmaker po polsku ;-) bez polskich liter (było wsetfont
	latin1). Jak wybiorę duńskie menu w Wmakerze, litery duńskie są
	wyświetlane prawidłowo, w Mozilli też. Ale pisać za cholerę się nie
	da (po duńsku, co ciekawe po polsku tak ;-).
2) Gdy z konsoli próbowałem loadkeys'em ładowac duńską klawiaturę,
   robiło to, ale "coś mu" nie pasowało - był komunikat błędu o jakichś
	problemach z załadowaniem mapy klawiatury. Efekt końcowy był taki, że
	duńska klawiatura była, ale bez duńskich liter :-))). Tzn. tam gdzie
	powinna być duńska literka był "beeeeeeeep". Polskie litery znikły
	bezpowrotnie.
3) A teraz najlepsze.
   Znalazłem takie narzędzie, jak dot-file environment generator.
	Klik - kilka pytań, czy chcę, aby to i to i tamto było po duńsku.
	No tak. OK, robi się. Powpisywał do bash_profile wywołania lokales
	da_DK, duńskiej klawiatury i strony kodowej latin1.
	Wszystko OK? Nie...
	Pierwszy efekt ten sam co przedtem - duńskie lokale i klawitura jest,
	ale duńskich liter używać się nie da. Tylko tym razem już loadkeys
	nie ma żadnych problemów z wczytaniem mapy klawiatury.
	Ale przełączam się do "polskiego" usera - a tam duńska klawiatura
	(bez duńskich liter ofcourse). Przełączam się do root'a, a tam...
	tak, duńska klawiatura, brak polskich liter. Nigdzie nie da się
	pracować, tylko reboot ratuje sytuację.
	I zagwostka.
	Wystarczy, że choć raz zaloguję się jako "duński user", to
	automatycznie na wszystkich konsolach, w X-ach, w root, mam duńską
	klawiature i iso1. Automatycznie, momentalnie. Aby wrócić do normy -
	tylko reboot. Aby wszystko rozwalić - zalogowac się gdziekolwiek
	(konsola, Xy) jak user duński (tz. zrobiłem to tak, że normalnie
	loguję się jako user qliver, a dodatkowo utworzyłem usera qliver-dk).
	Jak to możliwe, aby aplikacje uruchamiane z uprawnieniami jednego
	usera momentalnie rozwalały cały system?
	Jak to możliwe???

Jeśli ktoś ma konkretne doświdczenia z używaniem innych jezyków w
woodym, proszę o pomoc.	Woody 3.0 bez KDE i GNOME. Chcę mieć wszystko w
jednym userze, na konsoli i w Wmakerze po duńsku. Nic więcej.

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~