chrootowanie paczek deb

Witam wszytkich grupowiczow.

Interesuje mnie prosty i w miare zautomatyzowany prosces instalacji wybranych paczek *.deb (apache, ssh, vsftpd) w chrootowym katalogu. Nurtuja mnie nastepujace pytania:
Czy instnieje mozliwosc automatycznej instalacji pakietow do chrootowego katalogu ?
Czy po aktualizacji dystrybucji dany pakiet bedzie automatycznie instlaowany do wczesniejszego chrootowego katalogu (jezeli nie to czy da sie to jakos ustawic w opcjach apt'a) ?
Czy chroot "mocno" podwyzsza bezpieczenstwo systemu ?
Czy nie sprawia on wiekszych trudnosci w normalnym uzytkowaniu systemu i przy konfiguracji ?

Prosze o pomoc i/lub odeslanie mnie do innych zroudel informacji. Pisze prosto na liste gdyz nie mam wiele czasu na szukanie informacji w googlu lub w manach (przejzalem w/w zrudla pobierznie i nic co by mnie interesowalo nie znalazlem).

Pozdrawiam.